Özel Güzelbahçe Piri Reis Okulu

2010-2011 Öğretim Yılı  OKUL PROJELERİMİZ

PROJELERİMİZ

Çok farklı bir okuluz…
Bir zamanlar, ünlü Rockfeller, Halkla İlişkiler Sorumlusu olarak Ivy LEE’yi işe almış ve ona şöyle söylemiş : “Göreviniz : Bien faire et le faire savoir” (İyi yap ve haberdar et…)
Biz, öğrenciye yönelik bir okuluz, onlarla çok güzel şeyler yapıyoruz; ancak her zaman  haberdar etmiyoruz. Bizler bir fotoğraf için çalışmıyoruz. Öğrencilerimizi mutlu etmeye çalışıyoruz.

DENİZ-SU-ÇEVRE PROJELERİMİZ
Bu yıl Turmepa ile kıyı temizliği yaptık. Turmepa yetkilileri okulumuza gelip öğrencilerimizin “temiz deniz” hakkındaki bilgilerini tazelediler.
Sığacık İlköğretim Okulu ile kurduğumuz ilişkiler, 25 Mayıs 2010 tarihinde, liman temizliği ve uçurma şenliği ile devam etti.
Ege Orman Vakfı işbirliği ile Seferihisar’a 1000 fidan diktik.

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA PLANI
Bazı ülkeler, bazı şehirler, bazı semtler farkındalar… Enerji kaynaklarımızı, çevremizin güzelliklerini sürdürmek gerekir. Biz, Özel Güzelbahçe Piri Reis İlköğretim Okulu olarak, “genel” düşünmenin yanı sıra “kişisel” olarak düşünmeye iki yıldır devam ediyoruz. Bu yıl, projemizi sürdürmek için geçen yılki eylemlerimizi tekrarladık. Her öğrencimiz, kendisi, ailece, okulda ve çevresinde her ay sunduğumuz eylemi alışkanlık haline getirerek uyguladı. Bu yıl, geri dönüşüm, özellikle piller üzerinde çalıştık. Eco School Kulübü, Bahçe Kulübü ve Gezi Kulübü olarak bir arada çalışıyoruz. Aktif öğrenciler diğerlerine de örnek oluyorlar. Bu yıl velilerimizin de katkıları ile öğrencilerimizin kendi yarattığı saksılarda yeni kampüsümüze hazırlık amacı ile fidan diktik. Okulumuz çiçek bahçesine döndü ve herkes onlara iyi bakıyor. Gezi ve yürüyüşlerde çekirdek dikiyoruz, doğayı tanıyoruz.

DEĞİRMENLER
Aix en Provence (Fransa) ve Brüksel’deki iki kardeş okulumuzla ve Rotterdam’da bir okul seçerek “Değirmenler” konusu ile 2010-2011 eğitim yılında Comenius projesine gireceğiz. Amacımız, değirmenlerden elde edilen enerjinin sürdürülebilir kalkınma planına katkılarını incelemek. Alaçatı’daki değeirmenleri örnek olarak değerlendireceğiz.

ADIM ADIM AVRUPA
ADIM ADIM AVRUPA projesi ile Avrupa bu yıl bize geldi! Parthenon, Colisée, Menkepis önlerinde resim çekmek için gitmedik. 2007 Yunanistan ve Thassos Okulu, 2008 İtalya ve Napoli’deki Nato Okulu, 2009 Brüksel’deki Magellan Okulu ile işbirliği ve dosluk kurarak gittik. Bu yıl Brüksel’deki Magellan Okulundan 1 sınıf, 2 öğretmen ve Okul Müdürü bize geldiler. Bir hafta boyunca öğrenciler bizim velilerimizde konuk oldular. Krallar gibi ve sevgi dolu bir ortamda yaşadılar. Onları, İzmir’de, Efes’te, Sığacık ve Seferihisar’da gezdirdik. Francophonie Haftası’nı bizimle kutladılar ve okulumuzda tüm öğrenci ve velilerle beraber çok anlamlı bir akşam yemeği paylaştık.

MİSYONUMUZ İLE İLGİLİ PROJE VE ETKİNLİKLERİMİZ
Öğrencilerimizin teknolojiyi kullanmaları; ama kölesi olmamaları için her ayın ilk perşembe gecesi “EKRANSIZ GECE” devam ediyor. Siz de televizyonu ve bilgisayarı kapatın, insan ilişkilerinizin nasıl tekrar ortaya çıktığını göreceksiniz.

“Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Kulübü”müzün çalışmaları devam ediyor. Bu yıl Narlıdere 80. Yıl İlköğretim Okulu öğrencilerine kırtasiye malzemeleriyle dolu bir okul çantası, Kurban Bayramında oyuncak, giysi, erzak vb götürdük. Geleneksel kermesimizde (Brocante) elde ettiğimiz 3200 TL ile okulun ihtiyaçlarını karşıladık. 23 Nisan nedeniyle bir grup öğrenciyi okulumuza davet ettik. Onlarla yemek yedik, oynadık sonra çok güzel oyuncaklar ve giysiler hediye ettik. Onlar çok mutlu oldular, biz çok duygulandık.

Görgü yemeklerimiz devam ediyor. Birinci dönemde Mezzaluna’da spagetti yiyen öğrencilerimiz, ikinci dönemde balık yeme sanatını öğrendiler. Tüm öğrencilerimiz büyükler gibi balık ayıkladılar. Daha da ötesi kılçık yüzünden balık yemeyenler, nasıl ayıklanacağını öğrenip güven kazanarak balık yemeyi sevmeye başladılar. Gelecek yıl,  baget ve çin yemeği ile uğraşacağız!

Dengeli ve bilinçli yemek yemek konusu bizim okulda çok önemli. Öğrencilerimiz, çöpe hiçbir şey atmadan ve tüm yemeklerden yiyeceği kadar alarak tabaktakilerin hepsini bitirip dengeli besleniyorlar.

Öğrencilerimizin her alanda genel kültürlerini artırmak amacıyla, her yıl operada özel bir gece düzenliyoruz.

Kültür ve doğa gezilerimiz devam ediyor. Küçük öğrencilerle dağa çıkıyoruz. Ekim ayında anaokulu, birinci ve ikinci sınıf öğrencileriyle Balçova’nın dağlarında 12 kilometre yürüdük. Büyüklerle de (3,4 ve 5.sınıflarla) Urla’nın dağlarında 22 kilometre yürüdük, Spil’e çıktık. Ayrıca ekim ayında Kaz Dağları’na gittik. Velilerimizin de katıldığı bu gezide, yıldızların altında gece yürüyüşü yaptık. Ertesi gün efsaneleri ile ünlü Kaz Dağları’nın bol oksijenini içimize çekerek, böğürtlenler, dağ çilekleri yiyerek, siklamen çiçeklerine selam vererek yürüdük. “Sarıkız” bizi tekrar beklediğini söyleyerek uğurladı. İkinci dönemde çok dolu bir İstanbul gezisi yaptık. Dolmabahçe Sarayı, Sultanahmet Camisi, Yerebatan Sarayı, İstanbul Modern Sanat Müzesi, Robot Zoo ile başladık ve unutulmaz bir boğaz turu ile bitirdik. Çok temiz ve çiçek dolu bu Avrupa şehrine hayran kaldık.

Son olarak, bu yıl ilkini düzenlediğimiz ve geleneksel hale getireceğimiz bir etkinlikten söz etmek istiyoruz. 2.sınıflar büyükannelerle, 3.sınıflar büyükanne ve büyükbabalarla çok, ama çok anlamlı bir gün geçirdiler. Sevgili ve değerli büyüklerimiz, bizleri geçmişe bağlayıp gelecek için sağlam temeller atmamıza yardım ediyorlar.

Genç ve geleneksel bir okuluz. Bu yıl, “Bahar Şenliği”, birinci sınıfların okulda kampı, 2, 3 ve 4.sınıfların Alaçatı’da çadır kamplarımızın 10. yılı oluyor.